Pewnego dnia zostanie najpotężniejszym czarodziejem wszech czasów...
Dziwne zło szerzy się na magicznej wyspie Fincayrze. Aby ocalić swoją nową ojczyznę i swoją przyszłość, Merlin musi udać się na wyprawę w przerażające zakątki - wyspy i własnej duszy. W towarzystwie Hallii, kobiety-łani, w której się zakochał, i swojego krnąbrnego cienia odkryje magiczne lustro obdarzone mocą zmiany losu każdego człowieka. Kiedy jednak w nie spojrzy, zobaczy kogoś, kogo najmniej się spodziewa ujrzeć.
Pewnego dnia zostanie najpotężniejszym czarodziejem wszech czasów... Chłopiec wyrzucony na skały przez wzburzone morze nie wie, kim jest, ani nie pamięta, jak się nazywa. Tak jak zrządził los, mieszka na wybrzeżu dawnej Walii. Pewnego dnia odkrywa, że posiada niezwykłe moce, ale kiedy używa ich wiedziony nienawiścią, oślepiają go płomienie. Uczy się wtedy postrzegać otoczenie, rozwijając dar magicznego wzroku. W końcu jako dwunastolatek postanawia poznać swoje pochodzenie i prawdziwe imię i własnoręcznie wykonaną tratwą wyprawia się przez ocean. Podróż prowadzi go do mitycznej zaczarowanej krainy, w której żyją niezwykłe stworzenia. Tam rozpoczyna niebezpieczną misję, podczas której będzie musiał ratować wyspę od nieszczycielskiej plagi wywołanej przymierzem między królem a złą mocą.
Tom 2
Siedem pieśni Tyt. oryg.: "Seven songs".
Merlin przywrócił nadzieję mieszkańcom Fincayry, magicznej wyspy między Ziemią a Niebem, nękanej długo przez Plagę, jaką zesłał na nią potężny, zły czarnoksiężnik. Ziemia Fincayry powoli ożywa dzięki Harfie Kwitnienia. Krainie jednak nadal grozi wielkie niebezpieczeństwo, a jego pierwszą ofiarą jest matka Merlina. Aby ją uratować, chłopiec musi poznać tajniki Siedmiu Magicznych Pieśni i znaleźć wejście do Studni do Zaświata. Zanim tego dokona, czeka go starcie z jednookim ogrem, którego spojrzenie może być zabójcze.
Tom 3
Szalejący ogień Tyt. oryg.: "Raging fires".
Pewnego dnia zostanie najpotężniejszym czarodziejem wszech czasów... Śpiący smok Ogniste Skrzydła zbudził się i zagraża całej Fincayrze. Może go powstrzymać tylko Merlin, mimo że nie panuje on jeszcze w pełni nad swoimi magicznymi mocami. Jednak zanim stawi czoło smoczemu ogniowi, młody czarodziej będzie musiał się zmierzyć z innymi żywiołami, również tymi drzemiącymi w nim samym. I co najważniejsze, będzie musiał odkryć moc - jak również źródło - własnej magii.
Tom 4
Lustro losu Tyt. oryg.: "Mirror of fate".
Dziwne zło szerzy się na magicznej wyspie Fincayrze. Aby ocalić swoją nową ojczyznę i swoją przyszłość, Merlin musi udać się na wyprawę w przerażające zakątki - wyspy i własnej duszy. W towarzystwie Hallii, kobiety-łani, w której się zakochał, i swojego krnąbrnego cienia odkryje magiczne lustro obdarzone mocą zmiany losu każdego człowieka. Kiedy jednak w nie spojrzy, zobaczy kogoś, kogo najmniej się spodziewa ujrzeć.
Cole chciał się tylko popisać przed kolegami w Halloween. Wycieczka do nawiedzonego domu okazała się jednak początkiem szalonej, niespodziewanej przygody...
Chłopiec wraz z przyjaciółmi trafia na tajemnicze Obrzeża - miejsce, które leży między jawą i snem, rzeczywistością i wyobraźnią, i rządzi się swoimi magicznymi prawami. Cole chciałby oczywiście jak najszybciej wrócić do domu, wygląda jednak na to, że nie będzie to łatwe. Bo na Obrzeżach dzieje się źle! Magia traci na sile, a pięciu królestwom grozi niebezpieczeństwo. To właśnie Cole, wraz z nowymi przyjaciółmi, będzie musiał wszystko naprawić i spróbować przeżyć na tyle długo, żeby odnaleźć drogę do domu...
Cole chciał się tylko popisać przed kolegami w Halloween. Wycieczka do nawiedzonego domu okazała się jednak początkiem szalonej, niespodziewanej przygody... Chłopiec wraz z przyjaciółmi trafia na tajemnicze Obrzeża - miejsce, które leży między jawą i snem, rzeczywistością i wyobraźnią, i rządzi się swoimi magicznymi prawami. Cole chciałby oczywiście jak najszybciej wrócić do domu, wygląda jednak na to, że nie będzie to łatwe. Bo na Obrzeżach dzieje się źle! Magia traci na sile, a pięciu królestwom grozi niebezpieczeństwo. To właśnie Cole, wraz z nowymi przyjaciółmi, będzie musiał wszystko naprawić i spróbować przeżyć na tyle długo, żeby odnaleźć drogę do domu...
Tom 2
Błędny rycerz Tyt. oryg.: "The roque knight, ".
Cole Randolph wcale nie chciał trafić na Obrzeża, ale kiedy w Halloween porwano jego przyjaciół, musiał ich ratować. W podróży towarzyszą mu nowi znajomi: Mira, Drgawa i Jace, a każde z nich ma do zrealizowania własną ważną misję. Ruszają tropem siostry Miry, której może grozić niebezpieczeństwo, aż w końcu spotykają człowieka znanego w całym Elloweer pod mianem Błędnego Rycerza. Czy okaże się on ich śmiertelnym wrogiem, czy sprzymierzeńcem? I czy Cole’owi uda się przechytrzyć najwyższego króla, który nie cofnie się przed niczym, żeby odzyskać to, co stracił?
Rząd Zeropolis, kierowany przez Abrama Trencha jedynego wielkiego formistę, który pozostał lojalny złemu najwyższemu królowi wykorzystuje zaawansowaną technologię, by kontrolować swych obywateli. Na szczęście tamtejszy ruch oporu wspierają Strażnicy Kryształów - grupa młodych buntowników. Cole i Dalton, uciekając przed tajną policją najwyższego króla, chcą znaleźć resztę zaginionych przyjaciół i pomóc Mirze w odnalezieniu siostry, Konstancji. Ale gdy wrogowie bezlitośnie rozmontowują ruch oporu, Cole ma coraz mniej czasu na obnażenie tajemnic zeropolitańskiego rządu i odkrycie, kto pomógł najwyższemu.
Tom 4
Tkacze śmierci Tytuł oryginału: Death weavers, 2016
W Necronum, krainie echa, trudno odróżnić żywych od martwych, a tajne pakty niosą ze sobą straszliwe niebezpieczeństwo. Żywi rzadko się tu zapuszczają. Cole musi udać się do krainy echa, żeby ratować przyjaciół. Wrogowie są coraz bliżej, więc ryzykuje wszystko, by odnaleźć jedyną rzecz, która może ich ocalić...
Tom 5
Skoczkowie w czasie Tytuł oryginału: Time jumpers, 2018
Epicka przygoda Cole’a, uwięzionego w świecie, w którym magia jest potężna, a sny prawdziwe, dobiega końca w piątym tomie fantastycznego i pełnego akcji bestsellerowego cyklu autora serii Baśniobór i Pozaświatowcy. W finałowej odsłonie Pięciu Królestw granice wytrzymałości Cole’a i jego towarzyszy zostają wystawione na próbę. Czy przyjaciołom uda się przywrócić magię na Obrzeżach i znaleźć drogę powrotną do domu?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Avantia stoi na skraju przepaści. Czarna armia, dowodzona przez okrutnego wojownika, zbliża się do jej granic. Przeznaczenie wybrało niezwykłego bohatera, który będzie musiał ją powstrzymać.
Piętnastoletni Tanner jest chłopcem, którego los nie oszczędza. Jego ojciec został zamordowany, a matka uprowadzona. I właśnie on zostaje wybrany na wojownika, jeźdźca ognistego ptaka zwanego Firepos. Od niego zależy, czy widmo wielkiej wojny oddali się od Avantii?
UWAGI:
U dołu okładki: Z ciemności wyłania się bohater. Oznaczenia odpowiedzialności: Adam Blade ; [tłumaczenie Siła Wyrazu].
Avantia stoi na skraju przepaści. Czarna armia, dowodzona przez okrutnego wojownika, zbliża się do jej granic. Przeznaczenie wybrało niezwykłego bohatera, który będzie musiał ją powstrzymać. Piętnastoletni Tanner jest chłopcem, którego los nie oszczędza. Jego ojciec został zamordowany, a matka uprowadzona. I właśnie on zostaje wybrany na wojownika, jeźdźca ognistego ptaka zwanego Firepos. Od niego zależy, czy widmo wielkiej wojny oddali się od Avantii?
Tom 2
Trzeci rycerz Tytuł oryginału: "Chasing evil"
Tanner i Gwen próbują powstrzymać siły zła przed przejęciem władzy w Avantii. Aby obronić ojczyznę, muszą odnaleźć cztery części starożytnej Maski Śmierci, które dają siłę ich największym sprzymierzeńcom - potężnym Bestiom. Po zdobyciu pierwszego kawałka maski oraz uwolnieniu brata Gwen Wybrańcy zapadają w głęboki sen. Rano okazuje się, że brat dziewczynki zniknął razem z fragmentem maski. Gwen nie wierzy, że jej brat ich opuścił, jednak Tanner myśli inaczej. Podczas poszukiwań Gwen i Tanner poznają wojownika, który wydaje im się podejrzany...
Tom 3
Potęga bestii Tytuł oryginału: "Call to war"
Tanner z Firepos i Wybrańcami ruszają na niebiezpieczną misję, aby ratować Avantię przed okrutnym Derthsinem. Ich zadaniem jest odnalezienie wszystkich części Maski Śmierci. Avantia jest ogarnięta wojną, a bezlitosne wojska Derthsina zalewają krainę. Wybrańcy są jedynymi, którzy mogą stanąć im na drodze. Czy podczas wyprawy do Południowych Jaskiń, gdzie powinna znajdować się trzecia część maski, spotkają kolejne Bestie? I czy siły zła, które chcą przejąć władzę nad Avantią, zdołają przeszkodzić Tannerowi i jego przyjaciołom w wypełnieniu misji?
Tom 4
Twierdza zła Tytuł oryginału: "Fire and fury"
Wojna w Avantii osiągnęła punkt kulminacyjny. Tanner i jego przyjaciele muszą zmierzyć się z okrutnym Derthsinem w jego siedzibie, która mieści się w wulkanie. Jeśli przegrają, Derthsin założy Maskę Śmierci, a wtedy Avantia zostanie zniszczona. Kto wygra ten zacięty pojedynek? I czy uda się ocalić Avantię?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Obok Matta Hidalfa nie można przejść obojętnie. Ożenił króla z bezzębną wiedźmą, postanowił oszukać nieomylne biuro wykrywania oszustw, bo marzył o tym, żeby wstąpić do Akademii Elity, a do tego bardzo często gości na pierwszej stronie "Proroka Królewskiego". Jedni nazywają go osobistym wrogiem (król), drudzy leniwym i zarozumiałym pierwszoroczniakiem (dyrektorka Akademii), a jeszcze inni rozwydrzonym śpiochem (dyspozytorka łóżek). Tylko jeden człowiek, Luis Serra, kapitan wojowników, wierzy, że Matt to ktoś wyjątkowy, kto może uratować królestwo.
Czy Matt wam kogoś nie przypomina?
Kim tak naprawdę jest Matt Hidalf?
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Christophe Mauri ; przełożyła Magdalena Talar.
Matt Hidalf i błyskawica widmo Tytuł oryginału: "Mathieu Hidalf et la foudre fantĂ´me"
Obok Matta Hidalfa nie można przejść obojętnie. Ożenił króla z bezzębną wiedźmą, postanowił oszukać nieomylne biuro wykrywania oszustw, bo marzył o tym, żeby wstąpić do Akademii Elity, a do tego bardzo często gości na pierwszej stronie "Proroka Królewskiego". Jedni nazywają go osobistym wrogiem (król), drudzy leniwym i zarozumiałym pierwszoroczniakiem (dyrektorka Akademii), a jeszcze inni rozwydrzonym śpiochem (dyspozytorka łóżek). Tylko jeden człowiek, Luis Serra, kapitan wojowników, wierzy, że Matt to ktoś wyjątkowy, kto może uratować królestwo. Czy Matt wam kogoś nie przypomina? Kim tak naprawdę jest Matt Hidalf?
Tom 2
Klątwa cierni Tytuł oryginału: "Mathieu Hidalf et le sortilège de Ronces"
Na polanie w lesie Elity ktoś zaatakował grupę adeptów. Magiczna łania, Błyskawica Widmo zniknęła, a na Akademię Elity została rzucona klątwa cierni. Nikt nie może wyjść ze szkoły ani do niej wejść. Z poufnych źródeł dowiedzieliśmy się, że Matt Hidalf otrzymał tajemniczą wiadomość od kapitana Luisa Serry, który musi uratować szkołę. Razem muszą złapać zdrajcę, sojusznika przerażających braci Estaff.
Tom 3
Bitwa o świcie Tytuł oryginału: "Mathieu Hidalf et la bataille de l`aubr"
Matt wyrzucony z Akademii! Matt Hidalf został wykluczony z Akademii Elity. Jak podaje anonimowy świadek, bezzębna wiedźma rzuciła na niego zaklęcie snu. Obudzić go może jedynie odrodzenie złotego drzewa na jego pelerynie. Akademię Elity czekają ciężkie czasy. Zdrajca nadal jest na wolności. Czy Matt zdąży się obudzić, by uratować Akademię?
Tom 4
Ostatnia rozgrywka Tytuł oryginału: "La dernie`re épreuve de Mathieu Hidalf"
Wojownicy właśnie odbudowali Labirynt Banitów, który ma chronić Akademię przed braćmi Estaff. Osoba z otoczenia wojowników powiedziała nam, że to odpowiedź na kolejny atak zdrajcy. Podobno tym razem ucierpiała młoda nowicjuszka, siostra Matta Hidalfa. Czy Luis Serra wreszcie zareaguje?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Meteoryt uderzył w ziemię, rozprzestrzeniając śmiertelny wirus. Są tysiące ofiar. Ocaleni Sara i Robert odkrywają w sobie dziwne efekty uboczne - zdolności parapsychologiczne.To powoduje, że stają się celem HYDRY, niebezpiecznej międzynarodowej agencji, która z determinacją próbuje zrobić z nich szczury laboratoryjne. Podobnie uczyniła to już z innymi schwytanymi - niezwykłymi dziećmi, które potrafią za pomocą własnego umysłu zapanować nad ogniem, rozpętać burzę lub rozerwać stal. Wszyscy razem mają szansę pokonać HYDRĘ, tylko pod warunkiem że będą współpracować.
UWAGI:
Stanowi 1 cz. cyklu. U góry okł.: Sara i Robert sami przeciwko Hydrze.
Meteoryt uderzył w ziemię, rozprzestrzeniając śmiertelny wirus. Są tysiące ofiar. Ocaleni Sara i Robert odkrywają w sobie dziwne efekty uboczne - zdolności parapsychologiczne.To powoduje, że stają się celem HYDRY, niebezpiecznej międzynarodowej agencji, która z determinacją próbuje zrobić z nich szczury laboratoryjne. Podobnie uczyniła to już z innymi schwytanymi - niezwykłymi dziećmi, które potrafią za pomocą własnego umysłu zapanować nad ogniem, rozpętać burzę lub rozerwać stal. Wszyscy razem mają szansę pokonać HYDRĘ?, tylko pod warunkiem że będą współpracować.
Tom 2
Kosmiczna burza Tyt. oryg.: "Alien storm".
Śmiercionośne meteoryty zbliżają się do Ziemi. Tajemniczy rosyjski miliarder Nikolai Makarov zamierza zrealizować swój przerażający plan. Czy grupie przyjaciół uda się zapobiec katastrofie?
Pośród chaosu wojny Nocni Łowcy muszą zdecydować sie na walkę u boku wampirów, wilkołaków i innych Podziemnych... albo przeciwko nim. Tymczasem Jace i Clary też muszą podjąć ważne decyzje. Czy mogą pozwolić sobie na zakazaną miłość?
Dziewczyna ze skłonnością do wpadania w tarapaty, wampir, który zmaga się ze swoją naturą, półanioł, pogromca demonów... Połączyła ich miłość i walka, dzieli ich wszystko. Razem wkraczają do Miasta kości...
Tom 2
Miasto popiołów Tyt. oryg.: "City of ashes".
Clary Fray chciałaby, żeby jej życie znowu stało się normalne. Ale czy cokolwiek może takie być, skoro dziewczyna jest Nocnym Łowcą zabijającym demony, jej matka została magicznie wprowadzona w stam śpiączki, a ona sama nagle zaczyna widzieć mieszkańców Podziemnego Świata - wilkołaki, wampiry, wróżki...
Tom 3
Miasto szkła Tyt. oryg.: "City of glass".
Pośród chaosu wojny Nocni Łowcy muszą zdecydować sie na walkę u boku wampirów, wilkołaków i innych Podziemnych... albo przeciwko nim. Tymczasem Jace i Clary też muszą podjąć ważne decyzje. Czy mogą pozwolić sobie na zakazaną miłość?
Tom 4
Miasto upadłych aniołów Tyt. oryg.: "City of fallen angels".
Wojna się skończyła i szesnastoletnia Clary Fray wraca do Nowego Jorku, podekscytowana możliwościami, które się przed nią otwierają. Zaczyna szkolenie Nocnego Łowcy, żeby nauczyć się wykorzystywać swój wyjątkowy dar. Podziemni i Nocni Łowcy w końcu zawarli pokój i, co najważniejsze, Clary może w końcu nazywać Jace`a swoim chłopakiem...
Tom 5
Miasto zagubionych dusz Tyt. oryg.: "City of lost souls".
Jace stał się sługą zła, związanym na wieczność z ebastianem. Tylko mała grupka Nocnych Łowców wierzy, że można go ratować. Żeby to zrobić, muszą zbuntować się przeciwko Clave. I muszą działać bez Clary. Bo Clary rozgrywa niebezpieczną grę zupełnie sama...
Tom 6
Miasto niebiańskiego ognia Tyt. oryg.: "City of heavenly fire".
Ciemność ogarnęła świat Nocnych Łowców. Chaos i destrukcja obezwładniają Nefilim, ale Clary, Jace, Simon i ich przyjaciele łączą siły, żeby walczyć z największym złem, z jakim kiedykolwiek się zetknęli. Brat Clary, Sebastian Morgenstern systematycznie usiłuje zniszczyć Nocnych Łowców. Posługując się Piekielnym Kielichem, zmienia ich w istoty z koszmaru, rozdziela rodziny i kochanków, powiększa szeregi swojej armii Mrocznych. Nic na świecie nie jest w stanie go pokonać...
Tom 7
Opowieści z Akademii Nocnych Łowców Tytuł oryginału: Tales from the Shadowhunter Academy, 2016.
Simon Lewis był człowiekiem i wampirem, a teraz staje się Nocnym Łowcą. Jednak wydarzenia "Miasta Niebiańskiego Ognia“ odarły go ze wspomnień i Simon nie bardzo wie, kim jest. Wie, że przyjaźnił się z Clary i że przekonał skończoną boginię Isabelle Lightwood, żeby się z nim spotykała. ale nie ma pojęcia, w jaki sposób. Kiedy zatem Akademia Nocnych Łowców ponownie otwiera swoje podwoje, Simon rzuca się w nowy świat polowania na demony, zdecydowany odnaleźć siebie, odnowić dawne związki i stać się prawdziwym Nocnym Łowcą. Jednak wkrótce zdaje sobie sprawę, że w Akademii nic nie jest proste i oczywiste.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
MAGNUS CHASE nie jest typem grzecznego chłopca. Od strasznej nocy przed dwoma laty, kiedy mama kazała mu uciekać, a potem zginęła, żyje samotnie na ulicach Bostonu. Przetrwał dzięki sprytowi i inteligencji, będąc zawsze o krok przed policją i kuratorami. Pewnego dnia Magnus dowiaduje się, że ktoś jeszcze usiłuje go znaleźć - wuj Randolph, człowiek, przed którym mama zawsze go ostrzegała. Kiedy usiłuje przechytrzyć wuja, wpada prosto w jego łapy. Randolph zaczyna mu opowiadać coś, co brzmi jak brednie o skandynawskiej historii i dziedzictwie Magnusa - zaginionej od tysięcy lat broni. Coraz więcej elementów układanki zaczyna się jednak składać w sensowną całość. Z zakamarków pamięci Magnusa powracają opowieści o bogach Asgardu, wilkach i Ragnaröku - dniu sądu. Ale Chase nie ma czasu na zastanawianie się nad tym, ponieważ świat zostaje zaatakowany przez ogniste olbrzymy i Magnus musi wybrać między własnym bezpieczeństwem a życiem wielu niewinnych ludzi. Czasami jedynym sposobem na rozpoczęcie nowego życia jest... śmierć.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni